måndag, april 25, 2011

Påsken var great!

Har haft en helt magisk verklighetsflykt under helgen som varit! David har varit ledig, solen har stått på och vi har hunnit med hur mycket som helst! Och inga måsten, bara gjort roliga saker. Det har varit skönt att bara få vara, efter all skit som varit. Det är väl fortfarande inte helt hundra, men insikterna blir djupare och förståelsen likaså. Det är inte svårt att hitta nån man kommer att bli förälskad i, det svåra är att underhålla den kärleken och undvika vardagen...och rutinerna...Ett förhållande på rutin är aldrig bra och likaså är ett förhållande där man endast ser till sig själv lika illa. Vi har varit där nyss...Ett bra tag faktiskt utan att ha vetat om det. Man ser inte det förrän man håller på att gnaga ihjäl varandra för småsaker... Han är min själsfrände, han stöttar mig och finns där för mig ALLTID. Det finns ingen annan som honom...Även om jag stundtals håller på att störa ihjäl mig på honom så är det för att jag älskar honom..."You always hate the ones you love". Och jag är inte direkt little miss perfect heller...Fast jag gärna dagligen vill tro att jag är det. Helgen I lördags blev det verkligen stooorshopping...Så sparpengar denna månad får vänta! Utöver mat så köpte vi (äntligen!!) ett utemöblemang, ett läckert sådant också! Det står sig riktigt bra på vår uteplats. En egen grill (vår första) blev det också. På kvällen grillade vi och slog på stort. David gjorde sin fantastiska hemmagjorda potatissallad som är helt fucking awesome! Kött, chips, dippa, sås, sallad, avokados, cornichoner, oliver, fetaost, öl....Allt fanns att plocka av och det var sååå gott!!!! Därtill handlade vi i söndags blomster så att vi kunde romantisera vårt lilla uteställe. Jag är mäkta nöjd må jag säga! Jag har själv planterat blommorna i krukorna och fixat med dekorationerna =). Vid sådana tillfällen känner jag mig väääldigt flickig ;-D Jag är så oootroligt nöjd och glad över vår utelats, vår lilla oas, där man kan relaxa och bara njuta! Hundarna trivs också mycket bra därute. I lördags ville Acci t o m sola med mig, så hon tog husses plats och la sig tillrätta!Lilla italienska primadonnan, minsann!

3 kommentarer:

Ann L sa...

LYCKA!!!
Va fint ni gjort och Du den där potatissalladen skulle jag vilja receptet på, såg mumma ut. Kra på dig och va skönt att allt känns bättre. Här oxå, fick ett väldigt pos besked i går. Beningn cysta!!!! Tack för det!

Kram Mava Anna

Ingrid sa...

Va häääärligt Anna!!! Benigna grejjer är BRA grejjer :-D!!! Tack för att du kikar in hos mig med kloka och goa ord! I like it a lot! MEN! Jag saknar adressen till din blogg?
Stooor kram bästa mava-Anna!!!!!!!! Saknar att jobba med dej!

Anonym sa...

Det var längesedan man hörde nåt från er och Carlos!!!
Natashas "mamma" här :) Hon och Noblesse börjar bli tanter snart 8 år hoppas allt är bra med er och erat "nytillskott"
elisabeth Allbrand
www.bordeauxer.se